Coronavirus, veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen Coronavirus

Het zijn roerige tijden in de (reis)wereld en wij begrijpen uw vragen en wellicht onrust. Wij willen een aantal onzekerheden graag bij je weg nemen. Daarom heeft Reisburo Franeker de laatste feiten met betrekking tot het Coronavirus voor je op een rijtje gezet.

Corona voucher
Wij staan achter het Corona voucher in het belang van de Reisbranche! Natuurlijk stellen wij daarbij jouw belangen voorop! Wij vinden het erg belangrijk dat er bij de uitgifte van het Corona voucher eerlijke voorwaarden worden gehanteerd. Daarom zijn wij druk in onderhandeling hierover met de verschillende reisorganisaties. Reisorganisaties zijn op dit moment niet in staat om u jouw geld direct terug te betalen. Dit kan gezien de omstandigheden ook nog wel enige tijd duren. Mocht de reisorganisatie in de tussentijd failliet gaan ben je helaas je geld kwijt. Door de acceptatie van de door ons goedgekeurde en uit onderhandelde Corona vouchers stellen wij jouw gelden veilig. Deze vouchers vallen namelijk tot een jaar na uitgifte onder de garantie van de SGR. Mocht je binnen dat jaar toch geen gebruik kunnen maken van de voucher kunnen wij jouw gelden alsnog voor je terugvragen bij de reisorganisatie.

Reis alleen naar het buitenland indien strikt noodzakelijk
Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert alle Nederlanders om vanaf nu alleen nog naar het buitenland te reizen indien strikt noodzakelijk. Alle vakantiereizen naar het buitenland worden afgeraden. Dit is niet vanwege mogelijke gevaren voor de gezondheid, maar vanwege de impact die overheidsmaatregelen kunnen hebben voor Nederlandse reizigers. Vanaf nu geldt dan ook minimaal oranje voor alle landen: alleen reizen als strikt noodzakelijk is. Deze maatregel geldt zeker tot eind april.

Annulering van de reis door een reisorganisatie
Reisorganisaties zijn helaas genoodzaakt om reizen te annuleren wegens de strenge restricties die op een bestemming gelden. Als je een reis bij ons geboekt hebt, kunnen wij ons voorstellen dat je veel vragen hebt. Iedere vakantieaanbieder heeft een eigen annulerings- en omboekingsbeleid. Wij hebben hele goede connecties en wij blijven goed op de hoogte van alle ontwikkelingen. Wij zullen je op de hoogte brengen van de mogelijke gevolgen. Op dit moment nemen we als eerste contact op met de vertrekken op korte termijn. Mocht je zelf vragen hebben, neem dan gerust contact op met één van onze reisspecialisten.

Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik zelf mijn geboekte reis wil annuleren of omboeken?            Of kosten van annuleren of omboeken gedekt zijn hangt af van het type verzekering. Neem contact op met je verzekeraar voor de polisvoorwaarden wanneer u de verzekering bij ons heeft afgesloten kunt u contact opnemen met een van onze reisadviseurs. Een complete lijst van vergoedingen specifiek per reisverzekeraar vindt u hier.

Wij zitten bovenop het nieuws, houden de ontwikkelingen continue in de gaten en zullen je op de hoogte brengen zodra er meer duidelijkheid is. Let op bovenstaand bericht is onder voorbehoud van wijzigingen. Wij proberen dit regelmatig te updaten.