Jan & Patty Faber

‘Hoe lang?’, herhaalt Jan Faber uit Menaldum de vraag. ‘Sowieso meer dan twintig jaar. Eigenlijk al zolang ik me kan herinneren. Ergens anders boeken, komt niet in ons op. En al helemaal niet sinds die keer dat we ‘geweigerd’ werden door KLM voor een vlucht naar Canada.’.

‘Dat zat zo. Mijn vrouw is Canadese en we moesten vorig jaar op stel en sprong voor een sterfgeval naar Canada. Reisburo Franeker heeft dat meteen geregeld. Kwamen we op Schiphol, was de vlucht overboekt en moesten wij een andere vlucht te pakken!’.

‘Wat de dames van het reisbureau toen in gang hebben gezet, weet ik niet. Feit is dat wij alsnog aan boord van het vliegtuig konden en het afscheid konden bijwonen.’. ‘Drie maanden later was het weer raak’, zegt zijn vrouw Patty.

‘Vanwege de kou in Canada, was de teraardebestelling zolang uitgesteld. We vlogen met Jet Airways, maar zo hoorden we, dat verkeerde in slecht weer(zie boven). Wij bellen met het reisbureau in Franeker, bleek dat ze al druk bezig waren met omboeken.

‘En dan de service en korte lijnen’, zegt Jan het gesprek weer overnemend. ‘Dat zal misschien wel bij meer reisbureaus het geval zijn, maar wij vinden het uitzonderlijk zoals dat in Franeker is ingereld. Tips voor verbetering? Nee, ik zou echt niets kunnen bedenken!’.

Jan en Patty Faber