Persbericht. Wijzigingen Reisburo Franeker in 2020

Winkelend Nederland anno nu is niet te vergelijken met het winkelend publiek van tien jaar geleden. Internet heeft ervoor gezorgd dat klanten voorbereid, geïnformeerd en mondig de winkel betreden. Ze weten wat ze willen, ze weten hoe ze het willen en ze weten wat het mag kosten. Deze verschuiving vergt een omslag in de bedrijfsvoering van de ondernemer.

Jeanet Diemers-Hospes, eigenaar van Reisburo Franeker, anticipeert al vanaf het eerste uur op de ontwikkelingen binnen de Customer Journey. De reisbureaumedewerkers van toen zijn nu reisspecialisten. Opleidingen, verdiepingscursussen, periodieke trainingen en studiereizen zorgen dat het team van Reisburo Franeker goed is uitgerust en daardoor moeiteloos kan inspelen op de veranderende behoefte van de klant. ‘En er is meer aan de hand’, zegt Diemers-Hospes. ‘Naast de Customer Journey is er de Customer Experience. Waar voorheen veel vraag naar standaard pakketreizen was, zien wij een toenemende vraag naar het samenstellen van de reis op maat. De behoefte van de klant verandert continu. Zowel binnen als buiten Europa gaat het om het combineren en perfect op elkaar aan laten sluiten van juist díe unieke accommodatie, met autohuur, binnenlandse vluchten en een of meer bijzondere excursies; dat is wat de klant steeds meer wil.’.

Maatwerk
Het vertalen van klantwens naar maatwerkreis vraagt meer regel- en onderzoekstijd van de reisspecialist. ‘Daarom werken we veelal op afspraak’, zegt Diemers-Hospes. ‘De klant is op deze manier van werken, verzekerd van alle aandacht, kan meteen aanschuiven en krijgt de tijd om al zijn/haar wensen uiteen te zetten zonder zich door andere klanten opgejaagd te voelen.’. De verbreding in dienstverlening heeft met ingang van 1 januari gevolgen voor de openingstijden van Reisburo Franeker. ‘Van dinsdag tot en met zaterdag heten we de klant van harte welkom. Op maandag werken we de reizen uit en zijn we dicht voor het publiek.’.

Reis Shop Franeker
Gelet op de veranderende behoefte krijgt Reis Shop Franeker vanaf 28 december tevens een andere bestemming. ‘We zijn nog aan het brainstormen over de exacte invulling van de vrijgekomen ruimte. Het reisbureau kan de ruimte bijvoorbeeld gebruiken voor het uitbreiden van de backoffice en voor de inzet van thema-avonden. ‘Te vaak moesten we dit jaar klanten teleurstellen omdat een thema-avond helemaal vol zat.’.

En de inventaris van de Reis Shop? ‘Met uitzondering van de boeken is er vanaf komende zaterdag een sale van 25% korting óf meer op alle artikelen in de winkel’, aldus Diemers-Hospes.

Team Reisburo Franeker
0517 384 400